Grand Prix vinder 500cc klassen 1953

Gilera

• Tværliggende rækkemotor 4-cylindret 2V DOHC luft-kølet, 4-takts

• 52 x 58mm boring og slaglængde = 492.7cc

• Krumptap roterer fremad

• På grund af et problem med for mange omdrejninger og flydende ventiler, indfører team manager Taruffi omdrejningstæller

• Cylinder vinkel 30°

• 90° mellem ventiler

• Tandhjulstrukne knaster, drev mellem cylinder 1 og 2

• Våd sump smøring

• 4 individuelle afgangsrør uden potter

• Lucas roterende-magnet tænding, monteret lodret ovenpå gearkasse

• 2 Weber 30mm karburatorer

• Våd flerplade kobling og 4-trins gearkasse

• Ydelse 57hk ved 10000 o/m

• Maksimum hastighed 225 km/t (140m/h)

• Vægt 150kg (330lb)

• Akselafstand 1380mm

• "Vandmelon" tanken er skiftet ud med en lavere, fladbundet Norton-lignende tank

• Stellet har også fået en norton styling - med dobbelt rør i top, stel og forgaffel er blevet lavere og styrket

• Teleskop forgaffel. Det flade styr er erstattet med Clip-on's

• Konventionel svingarm i rør med teleskop dæmpere, kombineret fjeder/hydraulik

• 2-armet 220mm diameter tromlebremse for

• 200mm tromlebremse bag

• Egerhjul, 3.00 x 19" for, 3.50 x 18" bag

• Avon dæk


Podie placeringer